Při analýze školy se zaměřujeme na 4 témata. Tučně zvýrazněné se od minula přesunulo ze slabých stránek do silných.
ENERGIE
+ nižší spotřeba VT 91 127 kWh za 412 178 Kč
+ výměna světelných zdrojů
+ zhasínáme na chodbách (popsané vypínače)
+ popsané vypínače ve třídách
+ už máme jen 1 automat (byly tři)
- v jídelně nejsou nová okna a zateplení
- nemáme reflexní desky z topením
- vyšší spotřeba tepla 1 428,48 GJ za 763 847 Kč
VODA
+ zaléváme dešťovou vodou
+ někde je vyměněné potrubí
+ cedulky u umyvadel
+ nižší spotřeba 1196 m2 za 163 000 Kč
- nemáme perlátory
- kohoutkové baterie by mohly být nahrazeny pákovými
ODPADY
+ kopírujeme oboustranně
+ používáme šmíráky a písemky, kreslení, vystřihování a skládání
+ používáme odpad ve VV, PČ, družině
+ třídíme kartony, hliník, papír, plasty, vršky
+ většina žáků nosí boxy
+ ve škole není velký nepořádek
+ koše jsou správně barevně označené
+ ekotým pomáhá vynášet koše
+ kompostujeme odpad ze zahrady
+ školní jídelny používá vratné obaly
- ve svačinových boxech mívají i jiný obal
- mohlo by třídit víc dětí
- třídit bioodpad na 2. stupni
- ve vytříděném papíru jsou i jiné odpadky
PROSTŘEDÍ
+ divadelní sálek
+ jezírko ve školní zahradě
+ vymalovaná jídelna
+ nová dlažba před školou
+ samolepky na oknech (ochrana ptáků)
+ skříňky v šatnách
+ kytky na chodbách
+ nové hřiště
- výzdoba některých tříd
- žáci by se měli více starat o nábytek ve třídách
- nemůžeme si vyzdobit školu podle sebe
2015
Vyptávali jsme se spolužáků, učitelů a zaměstnanců školy na to, co se jim líbí, nebo naopak nelíbí na naší škole. Zjišťovali jsme spotřebu energií, vody, počítali produkci odpadů. Výsledky analýzy dopadly následovně:
Analýza prostředí školy
Nelíbí se nám hřiště, oplocení, šatny, výzdoba některých tříd.
-
Žáci by se měli více starat o lavice, dveře, tabule-neničit vybavení.
-
Nemůžeme vyzdobit školu podle sebe.
-
Chybí orientační tabulky na chodbách.
-
Chtěli bychom trávit přestávky v knihovně, na chodbě, na počítačích, venku třeba v přírodní učebně.
-
Nemůžeme jít do koutku. To smí jen žáci 1. a 2. třídy.
-
Chceme chutnější jídlo ve školní jídelně.
Líbí se nám odborné učebny, interaktivní tabule, divadelní sálek, výzdoba, prostorné chodby, koutek, květiny, třídy: 4.A, 5.B, 8.A.
-
Máme novou fasádu, okna, tělocvičnu.
-
Chováme rybičky.
-
Každý se stará o něco.
Analýza odpadů
Došli jsme k závěru:
- Žáci by mohli nosit svačinové boxy, aby se nevyhazovaly zbytečně sáčky.
- Máme nepořádek na chodbách, válí se tam papíry.
- Koše nejsou správně označené - nabarvené. (To jsme ihned napravili.)
Ale na druhou stranu je pozitivní, že:
- Kopírujeme oboustranně – máme menší spotřebu papíru.
- Používáme šmíráky, a tak využíváme papír vícekrát.
- Odpadový materiál používáme při Vv a Pč.
- Sbíráme papír, vršky, kaštany, baterie, elektrozařízení, plast.
- Máme kompost, můžeme třídit bioodpad.
Analýza energie
Podle energetického auditu je naše škola na úrovni F ve stupnici A-G. Máme tedy,co napravovat. Podle naších zjištěních má škola dobrou spotřebu na vytápění. Škola za rok spotřebuje 2 022,87 GJ tepla (rok 2012). Zaplatila za to 1 524 030Kč z toho 46% je osvětlení.
Jsme rádi za nové zateplení a nová okna. Doufáme,že nám sníží spotřebu energie. A odrazí se to i v energetickém auditu. Z dotazníků jsme zjistili,že žákům z 1.stupně je tady teplo,pravidelně větrají a zhasínají.Kvůli neodevzdaným dotazníkům nevíme, jak jsou na tom žáci z 2.stupně.
Jak můžete pomoct i vy?
-
všímejte si,když se zbytečně svítí nebo zbytečně teče voda
Analýza vody
+ silné stránky
- V 9.A máme po devíti letech mýdlo...
- Máme nádobu pro dešťovou vodu-ZALÍVAT..
- Máme 4 nové vodoměry- sledujeme spotřebu vody v různých částech školy.
1.JÍDELNA- 452m3/1rok
2.TĚLOCVIČNA- 326m3/1rok
3TŘÍDY- 9m3/1rok
3KABINETY-5m3/1rok
- slabé stránky
- Z některých kohoutků teče rezavá voda.
- Žáci nezastavují kohoutky.
- Vyměnit klasické kohoutky za páky nebo senzrory.
- Škola v roce 2014 zaplatila za vodné 175 000 Kč , stočné 706 Kč.